tisdag 28 februari 2012

Hemma sen en dryg vecka

Kändes som jag var borta en månad från jobbet, det måste betyda att det var en vilsam och bra vecka i USA! Vi tog ju en liten roadtrip genom South Carolina första lördagen, ner mot kusten och Charleston.
På vägen stannade vi på en mack och köpte kaffe. Jag chansade på French Vanilla och därmed fick jag nåt på hjärnan: Hur ska jag kunna kopiera denna dryck som just gjorde mig religiös??

På söndagen åt vi middag på Vapiano! Så fick jag alltså veta att det är en kedja och inte något som bara finns i Gamla Stan.

Starbucks. Valde såklart French Vanilla igen men det var inte alls samma som på den där macken...

Hooters. Tyyypiskt amerikanskt hak, alltså ett sånt där man ser i filmer, med bås längs ena långväggen och väldigt opräktigt med unga servitriser i supertajta små kläder som frågade om vi "guys" var okey var fjärde minut. Mysigt på nåt skruvat vis! Under veckan hos Eva och Ulf blev det en del promenerande mellan allt shoppande. En dag åkte vi ut till ett område byggt som det typiska Charleston. Riktig söder alltså. Jättemysigt!

Eva och Willow som precis ruskar på sig lite.

Husen i bakgrunden ser ganska pluttiga ut framifrån men de sträckte sig jädra långt bakåt, det var rätt stora kåkar.

Sista kvällen, när vi återinstallerat oss på hotellet, var Niklas hungrig och åt "Disco Fries" på en mysig bar. Var bara tvungen att ta kort på skylten på dörren. Disco Fries var förresten en historia för sig... aldrig har jag ätit så goda pommes med så smaskiga tillbehör!

Och senare på kvällen blev det en helt sagolik oxfilé på Ruth´s Chris Steakhouse. Tydligen tvärkokar de köttbiten innan de fräser på den i panna! Lät lite spännande.

Och nu är vi alltså hemma och i full gång med vardagen igen. Och då plötsligt verkar båda mina flickor vara på väg att lämna boet! Rebecka flyttar till sin pappa på torsdag och Emelie har börjat prata om att flytta ihop med sin Robert. Vadan detta?! Ska vi bli ensamma två veckor i stöten plötsligt? Jädra tur att det inte är tal om en helt annan stad i alla fall... :-)

Inga kommentarer: