onsdag 19 maj 2010

Nu får vi belöningen för att vi stod ut...


... med den långa, sega, kalla och snörika vintern. Det blev tvärsommar på riktigt, ungefär från en dag till en annan. Jämför den här bilden med den i inlägget nedan. Lägg särskilt märke till björken. Men alltså, detta hände egentligen i lördags, på morgonen var den grå och lövlös, mitt på dagen var den grön. Väldigt skir och ljusgrön, men ändå! Och i den här värmen (just nu 26° i skuggan) som nu hållit i sig några dagar har allt fullkomligt exploderat i grönska.

Igår gjorde jag min första "löp"träning. Hade bestämt mig för att springa tills jag hade en puls på 180, och då gå tills jag var nere på en puls på 160. Och så skulle jag hålla på så. Fast efter tre löpningssträckor gick pulsen aldrig ner till 160 igen, så efter att jag traskat fram där i kanske 2 km fick jag modifiera "reglerna".
Nu ska jag iaf verkligen försöka TRÄNA. Igår när jag sprang kände jag mig som en jävla elefant, benen var så tunga och tröjan halkade oklädsamt upp över den förb.... valken jag tydligen har där, kring midjan. Ååå vad jag blev arg. Jag kom hem och var totalt slut och överhettad, men orkade iaf skriva upp parametrarna från pulsklockan och nu jävlar ska jag göra diagram av allihop. Jag ska väga mig. Allt ska dokumenteras. Kommer att läggas upp här för allmän beskådan om några veckor, när jag hunnit jobba arslet av mig lite.

2 kommentarer:

Agge sa...

Ojojoj vad hurtig du är! Har själv börjat ta lite raska promenader igen efter min maraton förkylning som varat i 5 jävla månader!
Känns motigt att bara gå...men det blir väl lättare antar jag.
Ska bli spännande att följa utvecklingen på din tränings offensiv!
På tal om värmen...har varit riktigt avundsjuk eftersom vi haft jättetrist väder här nere. Men idag kom äntligen värmen. Hela 25 grader kl 19 ikväll. Wunderbart!

karo sa...

Det är bara att kämpa på! :-D Förhoppningsvis blir det väl som en drog snart, så man inte behöver kämpa så förbenat för att bara uppbåda kraft att ta på sig träningsskorna...

Värmen har fortsatt här! Men det sägs att det här är sista dagen på ett tag nu. Men alltså man har riktig utlandskänsla, det är alltså kring 20° redan vid 7 på morgnarna, helt otroligt.