måndag 13 december 2010

Lucia och kanske stjärnfall?

Hela dagen har det varit isande kallt och kristallklar himmel, roligt eftersom man visst ska få se Geminiderna ikväll. Så väldans snopet då att när det börjar dra ihop sig för att man ska få se nåt så mulnar det till...!

Och jag som aldrig sett ett stjärnfall i hela mitt liv. Tröstar mig med lite pepparkaksdeg.

Förra veckans onsdag och torsdag var jag på tjänsteärende i Stockholm. På dagarna var jag på Huddinge sjukhus och CF-mottagningen för att få så många bitar som möjligt att falla på plats vad gäller den sjukgymnastiska behandlingen av barn med cystisk fibros. Mycket givande! På onsdag kväll åt jag middag med Katti G och Rikard i gamla stan - så roligt! Vi avslutade med en liten promenad i Gamla stans mer perifera delar.

Jag övernattade på Mälardrottningen, det gör jag gärna om fler gånger! Frukostbuffén fick MVG och bara att sitta och äta den med utsikt över Riddarfjärden och Söderns höjder i gryningen... wow.

På torsdag eftermiddag kutade jag omkring på och omkring Drottninggatan. En lång stund gick jag och pillade på fina saker på Indiska i korsningen Drottninggatan/Bryggargatan. Och två dagar senare springer en galning förbi just där och råkar spränga sig själv (ja, det verkar troligt att han egentligen var på väg till Åhléns och Centralstation men nåt gick fel?), jag läste nånstans att ett skyltfönster på Indiska blåstes ut. I år har jag känt mig lite, lite småförföljd av händelser som får mig att tänka att "Oj! Nu hade jag/vi tur...". I somras passerade vi ett ställe på E4:an utanför Piteå som en kvart senare blev en väldigt ordentlig olycksplats. I mars var jag och "lillan" i Egypten och snorklade, såg inga hajar. Vi åkte förresten turistbuss till Luxor och överlevde det också. Nåväl, det är väl så det är.

Nu snart kommer Geminiderna...!

Inga kommentarer: