fredag 21 december 2012

Ingen apocalypse i sikte...

... men det är ju några timmar kvar på detta dygn, åtminstone här kring CET.

Min lillunge reste till Thailand med sin pojkvän i måndags. Jag vet att de har kommit fram, att havet är pissvarmt, att ungen inte hittar ätbar mat och att pojkvännen vägrar hjälpa henne att hitta kläder. Och så vet jag att hennes telefon tömdes på pengar redan första dagen och jag är så glad att hon har kontantkort, för har man roamingen på kan det bli rent vansinnigt hemskt... Om man har abbonemang...

Själv har jag beställt (www.holidayphone.se) och idag fått hem ett tillfälligt Thailändskt kontantkort, som ska lösa en hel del problem med höga kostnader. Hoppas det håller så bra som det lovar!

 
 
Enligt många träffar på internet ska Koh Samet som är vårt första stopp vara en av Thailands vackraste öar. Och efter att ha läst på en del om själva ön så inser jag att detta kan vara precis den vila jag behöver. Det finns ingen shopping och inget uteliv att tala om; bara lugn och ro, strand och hav.
Jag är extremt trött nu. Jag har alltid haft, då och då och med väldigt glesa mellanrum, sånt jag kallar för "extraslag på hjärtat". Men nu kommer det ganska ofta. Och igår när jag la mig började hjärtat härja så mycket så jag kom på att jag skulle känna på pulsen. Och mycket riktigt; varje gång hjärtat vältrade sig i bröstet åtföljdes det av ett längre uppehåll i min annars så regelbundna hjärtrytm/puls. Tror jag är ett fall för pacemaker snart. :(
 
Vi ska ta med oss en laptop, för enligt agoda.se ska det finnas WiFi på hotellet. Och jag ska fota de fiskar som jag har bestämt ska pedikyrera mig.
 
Katterna mår fint! Våra små nya barn, vår utbyggnad av familj som kommer att bestå när våra biologiska barn lämnat boet... Jag kan knappt förstå att jag har levt 14 år utan katter... Jag är kanske verkligen en "Crazy Cat Woman" som lillasyster påstår, höhö. :D Jag misstänker starkt att både lillasyster och storasyster ämnar bli Crazy Cat Women när de blir stora. Större. På bilden ovan idkar jag pälsvård på Boris, han gillar det mest när han är halvsovande. Jag såg ikväll att usch, de skulle nog behöva ett ordentligt bad, men det vet vi ju att de då förvandlas till Grizzlybjörnar så det gäller ju att förbereda med skoteroveraller och axelhandskar och massor med bestämdhet. Hm.
 


Inga kommentarer: