tisdag 25 december 2012

Juldag

Julaftonen förlöpte mycket lugnt, med alla barn utom Rebecka vid bordet, samt våra föräldrar. Mycket god mat, fruktansvärd mättnad orsakade sedvanlig dåsighet. Spelade lite spel och gapskrattade ett par timmar.

Sen idag kände vi behov av kall luft och dagsljus så vi åkte till kyrkbyn och tog lite bilder!




 
Det var inte så kallt idag, bara -23°. Höhöhö.

Sen kom vi hem och jag fortsatte leka med kameran:

 
Utsikt från vårt ytterdörrsfönster. Ytterdörren är ju vit men jag tog kortet utan blixt och då blev den bordellröd.


 
Vårt nya matrum. Ja hela rummet blir ju som nytt när man byter ut matbord, stolar och taklampa! Vi är grymt nöjda. Fördelen med ett runt bord är bl.a att man ser alla lika mycket. Och när man ska skåla behöver man inte fundera på vilken hand etiketten kräver att man ska använda; det blir alltid rätt. Eller fel, vilket man vill.
Lampan är en lång historia. Vi började med att köpa en röd men den var otroligt rispig så vi ville byta den mot en annan röd. Vi fick kika på den nya röda i butiken och insåg att den var lika rispig så då tog vi en helt annan färg. Och jag är inte ledsen för det! Den här är himla fin. Petroleum.
 
Jag har inte hört av Rebecka sen i förrgår så jag kämpar lite mellan förnuft och hysteri här. Jag har sms:at till Victors telefon för flera timmar sen - inget svar. De har inte skrivit nåt på facebook. Jag har sms:at till Victors mamma för ett par timmar sen men inte fått nåt svar ännu. Antar att man också kan tänka, att så länge man inte hör nåt (från polis eller ambassad eller så) att det är lugnt.

Inga kommentarer: