söndag 10 augusti 2008

Att köpa en pall


Bildtext 1: Den här pallen är helt fel i ett badrum. Tyg och stoppning? Hur tänkte husfolket?
Bildtext 2: Den här pallen sticker verkligen ut! Det varma mjuka mot det kalla hårda utgör ett gott äktenskap!

Högskåpet i vårt badrum gör verkligen skäl för namnet eftersom vi var tvugna att ställa den på en förhöjning. Det blev så högt att ingen når den översta hyllan, inte ens maken när han står på tå. Så vi kom fram till att vi behövde en pall. Och vi är ibland rätt öppna för konstiga idéer (särskilt jag kanske), så idag när vi hittade denna på EM lät det så här:
Jag: -Men du? Vad tror du om den här då?
Make: -Hmm. Mjaa.
Jag: -Jamen den är väl lite kul? I ett badrum?
Make: -Men tyg? Tänk när man är blöt och ska sitta på den?
Jag: -Men man ska inte vara blöt när man sitter på den.
Make: -Men om man är blöt när man står på den?
Jag: -Man ska inte vara blöt när man står på den. Det är väl bara att se till att man är torr?
Make: -Mjahha.

Och så blev det. Så nu hoppas jag verkligen att alla som ska nyttja pallen är snustorra överallt på hela kroppen. För övrigt har jag inte bestämt mig för om jag ska rösta på bildtext 1 eller 2. Maken sa "Man kanske vänjer sig" när han hade ställt dit den.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker det var en mycket vacker pall,,,,,man måste inte alltid vara så praktisk :-)
Alternativt hade ni kunnat köpa ett par jättehöga platåskor som alltid skulle stå i badrummet! kram fr agge

Anonym sa...

Haha, ja det hade verkligen varit ett udda alternativ. :-D
Hoppas ni mår bra förresten!

Anonym sa...

Vi mår jättebra! Har kollat igenom hela din blogg och känner mig väldigt uppdaterad! :-)
Har planer på att komma upp i sept....då kommer jag förbi.

Helena sa...

Skitsnygg, verkligen! Säg till Niklas att han inte ska vara en konservativ surgubbe ;-)

Ytterligare kommentar får du via mailen...

Anonym sa...

Det är verkligen en snygg pall, men jag är nog lite tråkig och hade valt en mer praktisk sak i ett badrum. ;-)
Men det är jag det - jag som alltid sitter och gnäller framför Äntligen hemma och Sommar med Kirsteiger och Sommartorpet; "Har det tänkt att någon ska BO där?" *S*

Anonym sa...

Agge; Kul! Vi får se om jag är gräsänka då, vi kanske rent av kan hitta på nåt?
Helena; Jag ska verkligen hälsa Niklas det. *S*
Nini; Hehe, du och Niklas skulle nog gilla varann! :-D

Anonym sa...

Ja, verkligen en ohyggligt snygg pall. Eftersom jag känner "maken" så skulle han aldrig stå pall i ett par platåskor. Passar fint där!!
Väta?? gladpack kanske. Om inte om pallen så om maken!
Var rädd om grannarna ikväll.
Puss och kram från MU

Anonym sa...

Gladpack är ett jättebra förslag! :-D