fredag 29 augusti 2008

Så går det när man säger "håhå jaja".

Vilken vecka det har varit här på jobbet, helt hysteriskt! Jag fick mitt straff direkt för inlägget nedan.

Blev i alla fall "lite student" i måndags också, då jag närvarade på den första lektionen i italienska. "Italienska för nybörjare", som kursen heter. Jo men tjenare. Jag är väldigt glad att jag har tjuvpluggat innan, annars hade jag nog blivit helt bortskrämd. Men läraren var rolig, en korpulent herre i 55-årsåldern vid namn Giuseppe och kallad Beppe. Han påpekade att vi kunde ta en särskild titt på ord 722 i listan över de mest frekventa italienska orden, och ser man på: "Cazzo". Vilket betyder "kuk". Lustig farbror! :-)

Sen har mannen i huset äntligen fått något slags besked från Dubai; de kommer att boka hans resa till någon gång vecka 39. Snart åker han!

Nej det här duger inte, ska åka iväg på ett möte strax. *hastar vidare*

Inga kommentarer: