tisdag 21 oktober 2008

Barbershop i Dubai

Maken har för första gången varit hos en frisör i Dubai. Hemma är det jag som klipper honom, och han hade väl en liten förhoppning om att han skulle lyckas förklara för den arabiske barberaren hur han ville bli klippt. Och nu ska jag försöka återge vad han sedan berättade för mig:

"Jaha, så satte jag mig där då. Och han började bra, drog med maskinen på sidorna och så. Jag hade ju sagt att han skulle ta lite mindre uppe på skallen, men när han var klar med sidorna drog han med maskinen över hela huvvet, sparade högst en halv centimeter. Utom luggen då, där sparade han 5 jävla centimeter!

Jaha, sen började han prata om nånting, jag tror han pratade om mjäll, och smorde in skallen med nån sörja. Och så tog han fram en sån där man har när man polerar BILEN, och satte fast en platta med knoppar på, och började köra den där över huvvet. Och SEN bytte han ut den med knoppar och satte dit en platt skiva, och körde med över huvvet. Sen började han MASSERA mig med den, över axlarna, armarna och händerna. Och på BENEN! Han var skitnära snoppen med den där... jävla vibrerande...

Jaha, sen tog han fram nån slipmassa och smorde in i mitt ansikte, och började massera ANSIKTET! Sen fick jag sitta med en varm handduk över ansiktet och så började han klämma FINNAR, och han VISADE mig vad han hade klämt ut. Så började han peka på min näsa och sa nåt på arabiska men då tittade jag på klockan och så "No, no I really have to go now" Han tjatade: "Oh, just ten more minutes, ten minutes!" Men jag sa "Noo, I reeeeally have to go." Det kostade 50 Dhs (knappt 100 kronor). Fan, jag har inte sett ut så här sen jag gjorde lumpen!"

Jag, som nyss hade varit och simmat och kände mig helt färdig i hela kroppen, var fullständigt slut efter den berättelsen.

Som tur är har han med sig en liten sax så nu har han fixat till den där luggen själv.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Bränn inte flinten bara:)

Helena sa...

Åhhhh nej, det togs alltså inga foton innan han fixade till luggen?!

Anonym sa...

Hehe, nej. Men jag kan intyga att det såg rätt roligt ut. :-D

Anonym sa...

Ha ha ha! Jag ser honom framför mig. Hade betalat för att skåda minspelet under behandlingen. Mycket behandling för pengarna får man säga. Hälsa honom så gott. Kram/M

Anonym sa...

Gud vad roligt! Och Alfalfa dessutom!
*säger bunozi*