onsdag 1 oktober 2008

Simning suger

I somras var jag så mallig för att jag äntligen, efter halva sommaren gått ungefär, kom igång med lite löpträning. Jag kan avslöja att det blev inte så mycket mer än en gång. Jag vet inte vad det var, men det var som om hela semestern och veckorna efter det förflöt i nån slags väntan-på-besked-från-Dubai. Utegrillen var ständigt och flitigt använd och BiB:en likaså; det kunde ju vara sista helgen på länge nu, eller sista tisdagen för den delen, som vi satt och åt och drack gott tillsammans.
Ja herrejösses.
Nu har jag ingen sån ursäkt förstås. Så i måndags tog jag mig i kragen och for och simmade. Huu vad det suger! Man blir ju hungrig som en gris efteråt. Och idag var jag och simmade igen. Lyckas jag hålla igång tre ggr i veckan (I wish) så kanske man slimmar till sig lite, o vad trevligt! Och inte minst får jag med all säkerhet ordning på min onda vänsteraxel, vilket var syftet med simningen från början.

Maken har skaffat hyrbil som sagt, här är den:

Han tankade den idag, drygt 25 liter för hela 80 kronor. Och då är Dubai det emirat där bensinen är dyrast. Jag tipsade honom om att åka till grannemiratet och tanka istället, så sparar han ju några kronor. Haha.

Inga kommentarer: