måndag 14 december 2009

Hur inskränkt får man bli?


Måste bara slänga in att jag är så jävla trött på det här fenomenet:

"I Norrland är snöns intåg gammal skåpmat och temperaturerna går på sina håll ner ända till minus 20 grader." Finns att läsa på Aftonbladets hemsida idag. Alltså jag vet inte om man med "Norrland" menar nån fläck precis i innersta nordligaste lappländska fjällvärlden eller om man verkligen menar att hela "norrland" som utgör 1/3 av Sveriges yta har samma väder??! Det förefaller så obildat och idiotiskt och SLAPPT att jag blir mörkrädd. Samma idioti visar sig ständigt både i TV och radio, de kan vända sig till hela svenska folket och säga saker som "Och nu till väderleksrapporten, det visar sig att vi får fortsatt regn i flera dagar till, eller hur Peter?" och så sitter man vid norrbottenskusten och fattar inte vad för jävla regn de pratar om.

Och nu den här "gamla skåpmaten" snön? Vaddå? Den har kommit och försvunnit och man tänker varje dag att man vill ha SNÖ OCH KYLA. NU. Då sitter nån 08-Nisse och påstår att hela Norrland har det sen länge.

Vad är det man brukar säga? Inskränkta norrlänningar? Jojo...

3 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Såg att du beställt en massagefåtölj - Har du fått hem den?

Är den bra - och var hittade du den?

Hälsningar Maud

Nini sa...

GOD JUL!

(DU får gärna bjuda mig på chokladpraliner och göra några tavlor åt mig ;) Så vackert!)

karo sa...

Ingen massagefåtölj ännu, de har redan förvarnat om att leveransen blir lite försenad men den borde komma till veckan! :-)

Ja, God Jul!