lördag 26 december 2009

Inte riktigt så här kallt....

... menade jag när jag bad om kyla. Det hade räckt med typ -7°. Det har varit så kallt så lillgumman (den äldsta) knappt har kunnat övningsköra nu när hon äntligen vill!
Annars väntar jag lite på kursplan från Luleå tekniska Universitet, jag har kommit in på akupunktur för både hund och häst men var tvungen att välja en och valde häst. Nu väntar jag som sagt bara på en kursplan. Den kommer väl, hoppas jag, annars sitter jag kvar här som en ovetande nolla.

Det är både bra och dåligt att det börjar gå kurser häruppe; om jag hade varit tvungen att åka till typ Uppsala hade jag varit hyfsat ensam häruppe men nu när kursen så bekvämt går i hemstaden betyder ju det att man frår konkurrens... Men jag kommer att försöka fixa en egen liten organisation i alla fall!

Om några dagar är det nyårsafton. Och det är inte vilken nyårsafton som helst - Niklas fyller "farbror". Om nån har superbra idéer angånde mat tar vi tacksamt emot det. Vi kommer att vara sex vuxna och två-tre ungdomar.

6 kommentarer:

Helena sa...

Det här såg gott ut:

http://www.tasteline.com/Recept/Helstekt_oxfile_med_lyxig_italiensk_potatiskaka__smorfrasta_kantareller_och_kramig_savoykal

Helena sa...

http://www.tasteline.com/Recept/Helstekt_oxfile_med_lyxig_italiensk_potatiskaka__smorfrasta_kantareller_och_kramig_savoykal

Bara halva länken kom med förra gången...

Helena sa...

Äh, det går uppenbarligen inte att länka till receptet. Gå in på www.tasteline.com och sök på Helstekt oxfilé (fanns fler som såg intressanta ut). Just den här heter "Helstekt oxfilé med lyxig italiensk potatiskaka, smörfrästa kantareller och krämig savoykål"

karo sa...

Åh shit vad det såg gott ut!

Blomman sa...

Gratta lillpojken

karo sa...

Det ska jag göra! :-)