måndag 7 juli 2014

Äventyret har börjat!

Flyg 10 timmar och första hotellnatt i Oakland. Oakland som visade sig vara lite ruffigt och när Niklas kollade lite fakta på nätet visade det sig att de har ungefär högsta kriminaliteten i USA... ja det var skönt att lämna stället på morgonen för San Fransisco. Det gjorde vi via Golden Gate-bron men tyvärr var den helt inbäddad i dimma så jag kan knappt påstå att jag har sett den. Nåväl, vi fick ju se en massa av stan när vi körde omkring, riktigt mysig stad med mycket gammalt mitt bland allt det nya. Vi fick checka in på nya hotellet redan på morgonen, bara för att då genast upptäcka att vi saknade surfplattan! Vi hade glömt den i Oakland. Bara att åka tillbaka och hämta den. Sen gå på stan, shoppa lite och titta lite, besöka Chinatown, äta lite sushi a' la floating boats, ta en liten siesta som lätt hade kunnat bli en hel natts sömn, äta värsta middagshamburgaren på Pearls Luxury hamburgers på Post street... och till slut krashlanda på hotellet igen. Nu ligger Niklas bredvid mig och snarkar, snart gör jag likadant och klockan är ställd på 06. Vi har bara varit här ett dygn men det känns minst som två. Imorgon tar vi oss söderut längs highway 1!

Inga kommentarer: