fredag 11 juli 2014

Highway 1 avklarad

På väg ut från San Fransisco, morgontrafik.
Bilderna kommer i lite oordning, men det här är stranden i Seaside. Denna håla var väldigt hispanic, vi var nog i lite "i fel ände" men vi hade bokat ett billigt hotell och det är klart man får vad man betalar för. Rummet var okej och polen var uppvärmd, frukosten var så usel så vi skrattade oss igenom den men som sagt...
Vi stannade vid vägen och där befann sig ett gäng ekorrar som visade sig vara nästan adopterbara. Chips gillade de också, jag hoppas den inte fick ont i magen!
Den här vägen är så vacker, vi måste ha stannat 20 gånger på 20 mil. Detta är Bixby Bridge som byggdes 1932.
Om man zoomar in här kan man hitta en alldeles fri och vild kolibri. Vi såg tre stycken på en och samma dag!
Kryllar av sjölejon! Detta är några mil innan San Luis Obispo.

Vad är det här för fåglar? Ser ut som pelikaner.
Poolen på Madonna Inn, det sjukaste stället jag nånsin sett. Smaklöst och skitsnyggt på en och samma gång. Vårt rum såg ut som en stengrotta, helt gudomligt! 
Framme i Hollywood hade vi stämt träff med min tremänning Laurie och hennes familj, så sjukt kul att träffa dem! Vi hade bestämt att träffa dem utanför Hard Rock Cafe men där visade det sig vara jordens ansamling av kändiskopior; Stålmannen, Marilyn Monroe, Michael Jackson m.fl, så det var svårt att ha koll. Efter en stund tyckte jag mig se Laurie gå in på HRC så jag smög efter och mötte då hennes man Louis som kände igen mig och sträckte ut armarna till en stor fet kram. Underbara människor! Vi satte oss sen på ett lugnare ställe och surrade en dryg timme. Jag gav Laurie en björkkosa som min farfar, hennes farfars bror, tillverkade på 70-talet. "To bring some Sweden into their home."
Piren i Santa Barbara.
Sen kom vi fram till Hollywood!
Vi besökte Santa Monica beach men det gick ju inte att bada i havet... och så hade vi glömt solskyddet i bilen så vi blev inte så länge.

Inga kommentarer: