söndag 22 juni 2008

Italien och midsommar förbi

Sådär, nu har vi varit i Rimini och frysit lite. Enligt hotellägarna var det sämsta vädret på 25 år, och ungefär nåt sånt var vi ju förberedda på. Men vi fick i alla fall tre dagar i solen, även om det inte var direkt varmare än en vanlig svensk sommardag.


Vi har ätit en massa gott förstås! Här ett litet mellanmål i San Marino, bestående av caffé con latte och en crepe med Nutella och en skvätt Grand Marnier.


Strypta präster åt vi inte.

Så, ganska mycket shopping, mycket god mat, långa promenader och tre dagar i sol! Helnöjd faktiskt, trots att det var sju långa dagar på stranden man föreställt sig att få.

Nu är det jobb en vecka innan den "vanliga" semestern börjar. Makens papper som snurrar mellan Sverige och Dubai tar så pass mycket tid på sig att det verkar som att han får semester hemma i Sverige innan han åker. Och det betyder att barnen kommer att få börja skolan här hemma i augusti och sedan blir det eventuellt en kortare Dubai-vistelse för mig och dem, dvs kanske tre månader eller nåt. Vårterminen måste de ju få gå skola här hemma.

5 kommentarer:

Jennie sa...

Haha, strypta präster? :-D

Helena sa...

Låter som en semester i min smak, säger jag som inte alls gillar att ligga på stranden! Shoppa och äta är heeeelt OK för min del. Fast det är ju betydligt dyrare än att ligga och sola förståss ;-)

Anonym sa...

Ja vi hade nästan lust att beställa de strypta prästerna, bara för att få se vad det var. *S*

Och jo, det blev en rätt hård åtgång på fickpengarna. Tur att jag får tillbaka på skatten säger jag bara.

Anonym sa...

Strozzapreti betyder ju strypta präster (eller egentligen: präst-strypare), så så kostigt var det ju inte. Det är en god handgjord pasta.

Anonym sa...

Jo, jag vet att det är en direktöversättning, men jag tror de hade gjort så för att vara lite roliga. De hade ju kunnat skriva "pasta" eller nåt annat tråkigt. ;-)