fredag 31 juli 2009

Italiensk schiffermosaik


7 kartonger beställde vi och väntade 2½ vecka på. Naturligtvis blev det ett par ark för lite. Men vi gör väl färdigt så långt vi kan och står ut ett tag till. Snyggt blir det! När allt är klart blir det fler bilder, lite mer helhetsbilder alltså.

Jag har lagt ut de två gamla fönstrena på blocket, och igår kom en man och ville köpa dem. Han kunde inte ta dem med sig på en gång, men betalade och sa att han skulle komma idag istället. Men igår kväll 23:30 råkade Niklas titta ut genom fönstret och fick då se den här mannen lyfta på fönstrena med hjälp av vår granne. Han har antagligen trott att vi inte var hemma för vår ringklocka fungerar inte. Genast hittade Niklas på att han skulle skoja med grannen, så en kvart efter att fönsterköparen åkt iväg gick han och plingade på.

- Hej, jag undrar om ni har sett nåt konstigt härute för jag saknar två fönster som jag hade ställt ut mot trädet.
- *SVÄLJ* *lång tystnad*

Så kan man skrämma íhjäl en hederlig granne, som dessutom tagit registreringsnumret på fönsterköparens bil "utifall att".

2 kommentarer:

agge sa...

ASG** herregud vad grannen ska ha blivit skraj! Å vilket jättesnyggt kök ni har fixat...inte bara köket utan hallen är också väldigt väldigt snygg! Får komma o inspektera nästa gång jag kommer hemåt! Ha det gott! Kram från agge

karo sa...

Ja man känner knappt igen sig ska du veta. :-))