onsdag 8 juli 2009

Stora framsteg


Igår fick vi bl.a till överskåparna. Det är faktiskt ingen belysning i dem ännu, det är solen som lyser in och "tänder upp" det vänstraste skåpet.

Sen har jag jobbat idag, fast jag egentligen har semester. Men efter jobbet åkte jag och hämtade tapeterna som kommit till K-rauta, och naturligtvis var jag tvungen att börja genast. Men vi sansade oss efter några våder, tar resten imorgon.

Fast innan vi kunde slå oss till ro och äta hängde vi upp fläkten, Niklas har hållit på hela dagen och förberett för det. Och när det var gjort kunde vi lägga spishällen på plats. Nu ska den fästas med ett par stag som ska limmas och det ska sedan härda i 24 timmar, så vi kan inte göra slut med altanen riktigt ännu. Men snart, snart är köket brukbart! Jag kan inte med ord beskriva hur skönt det känns.

3 kommentarer:

Vanilla sa...

Hej! Var det du som kommenterade i min blogg?

Fint kök ni har!

Sussi sa...

Hej,

Vad snyggt ni får det! Vi börjar också närma oss slutet på en köksrenovering och nu är jag helt slut, var lite mer jobb än jag hade kunnat föreställa mig :)

rosalucia sa...

Jättecool tapet!!!! Härligt med mönster.
Och förstås härligt sen när allt är klart också...