fredag 7 augusti 2009

Före och efter

Nu börjar det vara nästan klart, det är bara små detaljer som saknas. Som nya ytterdörren t.ex, haha. Nå, den detaljen är ju lite större, men annars är det bara småkrafs.

Före

Efter

Före

Efter

Före

Efter (var är ölen??!)

Före

Efter

Före

Efter

Och en extra efterbild från hallhållet.

Det är rätt stor skillnad?

I skrivande stund har morgondimman börjat lätta och vi avser bege oss till Rörbäck och bada i havet. Jag har varit där en enda gång förut, 1988 närmare bestämt, och då var vattnet så varmt att det nästan var lite frustrerande i värmen. Och långgrunt förstås, ett dopp = en långpromenad. Det ska bli runt 25° idag, och nämnda varma morgondimma gav en härlig känsla av att man befann sig i Grekland eller nåt. Det var bara doften av olivolja som saknades. :-)

9 kommentarer:

Puff sa...

Wow!
Vikket kök!!
Som Ni har jobbat men nu får Ni njuta i ert underbara kök.
Tror nästan att ni drar in sängen där, va?

Hälsa Rörbäck!
Jag kommer ihåg 1988. I alla fall vissa delar.
Kram
Din vän Puff

blomman sa...

Det blev väldigt lyckat köket erat,vi släntrar förbi någon kväll for inspection ;)

karo sa...

Puff; var det på väg till Rörbäck jag satt på dörrsidan så hela dörren hängde sig? Det vill jag minnas iaf. Väldigt tydligt. :-D Hälsa Förlåt återigen till dina föräldrar.

Blomman; Släntra förbi ni bara, jag har bakat bullar!

Puff sa...

Ja,ja just det!
Det var den gången ja. Tror inte dom nånsin märkte det där med dörren.
Åke hjälpte dem att sälja bilen för några år sen och det blev en bra affär så det där med dörren gjorde nog inte så stor skada.

Själv vill jag minnas att jag kraschade älsklings-BMW:n in i ett garage samma år och den bilen blev väl aldrig sig lik igen?

Agge sa...

Wow vá snyggt det blivit...å så stort! Vad blir nästa projekt?...eller är det dags för lite vila nu? :-)

karo sa...

Puff: Nej det var tydligen dödsstöten för pärlan, det dök upp "nån" som ville sätta kjolar och allsköns skit på den och sen var det kört. Antagligen var det krocken som gjorde det. (eller nåt)

Agge: Det dröjer länge till nåsta projekt, den här sommaren har vi haft; släpvagn, friggeboda, hall, kök och garage. Det borde vara mer än man fixar men med tanke på att vi HAR fixat det så ligger vi jäkligt lågt ett tag framöver nu. :-))

Anonym sa...

Fysjutton vad fint!
När säljer ni??

//Bjerner

eva* sa...

uppe puppe ingelunda sammalunda!! Jämför du vårt amerikanska country kök med ert superläckra jättejobb? Ert är asläckert!!! Sommaren 2010 kommer jag och inspekterar live! Jag kommer ihåg att ni pratade om att ta ner väggen - bra jobbat - njut av det.

karo sa...

Men älskade vän, visst är det jämförbart!! Iaf utseendemässigt, jag vet ju inte hur mycket ni jobbat för att få till ert asläckra kök...?! Puss å kram, du är sååå välkommen! :-)