lördag 29 augusti 2009

Märkligt fenomen

Igår morse när jag tittade ut genom fönstret såg jag detta:

En massa vita tussar överallt. Inte bara på vår tomt förstås, hela allmänningen var full av dem.

En närmare titt visade:


Alltså, det är nog spindelnät. Insikten fick det att krypa längs ryggraden; hade det varit spindelinvasion under natten? Var domedagen nära?

Min nyktra dotter menade dock att näten funnits där typ hela sommaren, men att de krympt ihop av att det varit lite kallt under natten, och sedan fått en massa vattendroppar på sig från dimman, och därför blivit så här synliga. Ja jag vet inte, det kanske inte ens är spindelnät?

Den nyktra dottern förresten, hon blir 18 år idag!

Många har varit här och firat henne idag, Viggo gav henne en oönskad puss i present.

Hipp hipp: HURRA! HURRA! HURRA! HURRA!

Nu är hon myndig, det är stort!



1 kommentar:

Helena sa...

Jag har alltid trott att det där varit något som kommit från något träd... Spindlar i den omfattningen... *rys*