fredag 13 november 2009

Chocolat


Nu har jag snöat in på nåt igen. Jag gör det ibland, jag tror det är när jag får för lite att göra. Fast samtidigt skulle jag ju vilja ägna tid åt italienskan också, men det tar jag mig inte tid till. Minsann.
Det här började med att jag nappade på ett erbjudande från tidningen Hus&Hem; 4 nummer för 159:- och på köpet en pralinform i silikon samt en bok om choklad. Jag som inte ens är särskilt förtjust i choklad?
I alla fall så blev jag så inspirerad av den där boken, och plötsligt igår kväll grävde jag fram lite av sånt jag råkade ha hemma och tillverkade blåbärstryffelpraliner. De såg ju ut som köpes, och gott blev det, så det var ju som att hälla bensin på en eld. Framför allt var det så grymt roligt, jag är inte så noga med att äta dem alltså. Skulle tro att jag kommer att truga familjemedlemmarna med en massa praliner jag nu ämnar tillverka.
Pralinformen på bilden köpte jag på Lilla Köksboden idag. Återkommer väl med bilder på färdiga resultat så småningom.

4 kommentarer:

Vilma sa...

Om familjemedlemmarna blir hemskt ansträngda av att prova alla sorter så kan vi kanske tänka oss att offra oss och äta upp någon bit. Man vill ju inte att något ätbart skall förfaras... ;-)

Helena sa...

Fan, nu var Vilma inloggad IGEN! *morr*

karo sa...

Ja bara jag får ut de jävlarna ur formhelvetet så ska ni få äta! *räknar till tio*
De sitter fast, jag måste operera ut dem. Undrar om jag får lämna igen formen...?

blomman sa...

Jamen är det inte bara att vända på plåten och skaka lite?hahahhzhzaa