lördag 7 november 2009

Långlördag

I morse steg vi upp 6:40 för att skjutsa våra två 16-åringar till busstationen. De skulle ta en shopppingrunda i Skellefteå. När vi körde där i dunklet, med nysnön kladdande mot framrutan, kom jag ihåg att det vimlar av svanar i närheten av Sävast. Och de sticker ju söderut snart! Så vi åkte direkt från busstationen mot Sävast, vi hade kameran i bilen...

Många svanar såg vi glida runt i vattnet, och plötsligt hörde vi ett kluster med brölanden som blev starkare och starkare. Kanske åtta svanar kom flygande över vattnet, och de som redan låg där och gled runt svarade ivrigt på ropandet. Jag vet inte vad det är, men jag får ståpäls av sånt där.

Jo, anledningen till att jag städade förra onsdagen då.

Min gamla kompis Peter är gift med Birgitta, som gör Hemmavid-reportagen i Kuriren. Hon har tydligen haft lite koll på den här bloggen, eventuellt är det nån från Alingsås som har skvallrat, och bäst vad det var ville hon att jag skulle maila henne. Hon ville komma hit. Och jag menade att det vi har gjort här är ju flera mil ifrån de reportage hon brukar göra, men hon menade bestämt att det vi hade gjort var alldeles tillräckligt. Och jag är ju inte direkt nån exhibitionist, men lite äventyrligt kändes det allt att säga Okej.
Så förra torsdagen kom tre trevliga tjejer från Kuriren hit och intervjuade och fotograferade. Jag trodde jag skulle dö av att "agera" för kameran, men det var ju bara att bita ihop och försöka vara så lite pinsam som möjligt! De gillade Runar, vår söta råtta, så hon fick också vara med en del.
Jag vet inte exakt när det är färdigt, men jag har läst texten och den var hur lagom som helst.
På tal om tidningar, så har min äldsta flicka gjort praktik på NSD i tre veckor, och fick idag (på gymnasiebyns Öppet Hus) veta att hon fått MVG på det! Även pojkvännen fick MVG, vi är så glada för deras skull!

2 kommentarer:

Agge sa...

Guuud vad roligt att det blir ett reportage i Hemmavid!
Tror inte att det har ngt att göra med ngn i Alingsås.:-)
Då ska jag hålla utkik efter det numret du är med i. Brukar kika in på Birgittas blogg och där är det ju alltid länkat till Hemmavid. Blir det en sån där härlig videointervju också?!
Ha det och hälsa hela familjen

karo sa...

Härlig intervju? Jojo, det kanske man kan kalla det... Birgitta var himla duktig iaf. *S* Hälsa du också!!