lördag 14 november 2009

Pralintillverkning


Först gjorde jag en vit hallontryffel.

Sötade den med glukos.

Och så spetsade jag riven mandelmassa med Cointreu.

Och nån annan intressant likör fick spetsa pistagen.

Jag spillde så jag var tvungen att städa upp.

Härliga fyllningar, förväntan var stor!

Det här är extremt roligt, baka limpa kan slänga sig i väggen.

Och här är de två praliner vi fick ut hela. Och det efter ett jävla pillande. Nu ska jag kolla om Lilla Köksboden tar tillbaka formen... Den funkar säkert att baka små kakor i den, men det hade jag verkligen inte tänkt göra. Till chokladpraliner ska det nog vara silikonform.
Wish me luck!

2 kommentarer:

Agge sa...

Ser ju spännande ut.....spara lite till jul så kommer vi och äter! :-)

Helena sa...

Nästan lite humor att den reklam som jag fick upp i marginalen på din blogg var "Julmys-gör eget julgodis" :-)