torsdag 14 januari 2010

Massage

Äntligen har fåtöljen kommit! DHL -bilen kom i morse ungefär två minuter efter att Niklas åkt till jobbet och han som körde kom ensam och utan förflyttningshjälpmedel så han och jag hjälptes åt att släpa det 106 kg tunga paketet över infarten och in i hallen. Efteråt trodde jag att jag skulle dö, jag tänkte nästan lägga mig på golvet och förbereda mig för det, men jag hämtade mig tack och lov.

Se vad han mår gott.
Nu håller vi på att försöka förstå oss på manöverpanelen och alla olika varianter av program man kan ha. Det är helt underbart, den knådar och kramar och värmer och man kan till och med ladda in musik i den, lurar följde med.

Vidare så har jag äntligen fått information om akupunkturkursen. Vi börjar med tre dagars föreläsningar samt "lab", vilket jag gissar består i att helt enkelt åka ut och träffa nån häst. Jag har beställt kurslitteratur och det var naturligtvis ingen billig historia, men då jag nu förstått att kursen är den första i Sverige samt att man raggat hit en föreläsare från Australien så antar jag att det är värt både det och inkomstbortfall pga tjänstledighet. Det blir grejhojta!

P.S. Men gud vad väggen såg hemsk ut så här på kort! Tom och ljusblå. Dags för en make-over tror jag. (fast den är grå i verkligheten, så att säga)

1 kommentar:

Agge sa...

Åh vad jag blir avundsjuk...En sån massagestol är ju helt underbar. Risken är väl att man sitter där jämt kan jag tänka mig! :-)