söndag 14 februari 2010

Det här blir spännande


Jag har alltså bokat en flygresa till Hurghada, och nu håller jag på att söka boende. Och krånglig som jag är har jag hittat ett ställe mitt i öknen. Det ligger mitt mellan Hurghada och El Gouna, vi kommer att nyttja lokalbussarna hejvilt alltså. Är mitt uppe i en mailkonversation med ägarinnan till den lägenhet vi ska hyra, hon vill att jag ska betala via bacs??? Never heard of. Avvaktar vidare instruktioner. Det viktigaste finns på plats, som apotek och minimarket och restaurang och så. Och internet! Hoppas man får det att funka också, för mobiltelefonerna lär vi inte ha så mycket nytta av.

Angående lokalbussar så läste jag nånstans på en restips-sida att man skulle komma IHÅG att inte betala chauffören förrän EFTER man klivit av bussen.
Jag har med hjälp av livliga fantasier försökt föreställa mig hur det liksom går till? Men jag kommer inte fram till något.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan hoppsan!
Vad kul att ni får komma iväg.
Vill tipsa om UD:s hemsida där de har info om säkerhetsläget, vaccinationer mm, mm. Man behöver tydligen visum som ej kan ordnas där på plats, utan måste fixas här hemma. Visst blir det en sammanstrålning dagarna innan?! Oavsett det: ha det underbart och var rädd om er.
puss och kram / Maggie

karo sa...

Jo vi hinner ju med vinmiddan! :-))
Man får turistvisum på flygplatsen därborta, ett sånt där tvåveckors. Vaccination bör man kanske fundera på dock.

Anonym sa...

Va, kul!
Bara du och lilltjejen!

Hepatit A + Dukoralvaccin rekommenderas av reseradet.se

Kram Annica

karo sa...

Ja det ska bli skitkul! :-))

Nästan lika kul som att tala om för barnet att vi ska vaccinera oss... hehe. Kram kram!

Helena sa...

Jag läste faktiskt först att du bokat flygresa till Haparanda... Fast jag ju redan visste att ni ska till Egypten.

karo sa...

Hahaha :-))