fredag 19 februari 2010

Har varit lite nagelbitande...

Den här människan som äger lägenheten i Hurghada, som jag nu förstått antagligen är en man, slutade besvara mina mail så fort jag meddelat att jag hade ordnat med betalningen... I två dagar var det knäpptyst och jag blev lite nojig.

Men nu har han svarat! Han har fått pengarna och han kan ordna så att en Steve från Resorten inte bara ger oss nyckeln och nödvändig information, utan även kommer och hämtar oss på flygplatsen. Mot en kostnad, of course, men det kändes väldigt praktiskt och bekvämt så jag tackade Ja till detta.

Och så har jag hittat själva fastighetsägarens hemsida.

Om man funderar på att åka till Hurghada nån gång, så kanske man vill överväga att hyra lägenhet här? Klicka HÄR och spana in vad det är för ett ställe... Det känns som att vi kommer att få en himla bra vecka! Jag hoppas det är så bra som det verkar. Att hyra via fastighetsägaren är dyrare än att hyra direkt av en lägenhetsägare, uppenbarligen. Eller, det bestämmer väl lägenhetsägarna var och en för sig, hur mycket de vill ta betalt. Jag tror jag har haft tur, betalar £175 (nästan precis SEK 2000 med dagens kurs) för en vecka i tvårumslägenhet. Deposition är jag också beredd på att betala men ägaren har inte sagt nåt om det ännu.

Och i morse var det -25°. Fy vad jag längtar.

2 kommentarer:

blomman sa...

Åhå en möbelfabrik:)
Där hade man ju häng;)

agge sa...

Å här i Alingsås har vi just nu - 20 grader och det har kommit minst en halvmeter snö under helgen. Å så varnar dom för ännu mer snö imorgon.Huvva! Det enda positiva med detta är att tågen kanske är inställda till gbg i morgon så då får man en ledig dag! :-)
Låter underbart med en semestervecka i Hurghada! Själv ska jag börja spana efter en weekend resa till London för mig och Bea. Hennes 18 års present Kram kram