onsdag 17 februari 2010

Helt sjukt vilken vinter!

Kan faktiskt inte minnas när vi hade en så här kall vinter senast? Det vill ju inte ge sig... -27° i morse när vi klev upp och jag bara ropade rakt ut: TJUSJU GRADER FÖR FA-AN! Man tror ju inte det är sant. Så himla skönt att ha en liten tröst i bakfickan... om tre veckor står jag och dottern där och tittar upp i himlen och ser samma stjärnor som här, men i 20° värme.

Tänk om vi också hittar Nemo?!

I måndags fick jag en Alla Hjärtans Dag-blomma av Niklas, lite i efterskott sådär. Och jag hade inte köpt nåt, varken på rätt dag eller i efterskott... Så i ett försök att inte vara sämre gjorde jag nåt rätt kul. Jag registrerade mig på en web-sida för sms-tjänster och skickade ett tal-sms till vår vanliga telefon. När den ringde viftade jag lite slött med handen mot den och bad honom svara. Det han då fick höra var en fyrkantig talsyntesröst som sa: "Tack för blomman, jag älskar dig." Och så en "nyårskyss" på slutet, dvs ett puss-smack. Hans min var fullkomligt obetalbar! Gud va kul!
Om man vill registrera sig på samma sida (det är gratis) så kan man lika gärna göra det via länken nedan, för då får jag extra krediter ;-)
Sms-kungen

3 kommentarer:

Big Game fisher sa...

Den där fisken heter Brynolf och bor på Akvariecenter i Kalix

karo sa...

Jo jag vet, men han är ganska lik Nemo.

Big Game fisher sa...

Dom är duktiga på att odla/föda-upp Anemoner på Brynolfs.Dom är kända för det.