torsdag 22 april 2010

Dagarna går så förbenat fort

Hips vips så är det torsdag IGEN. Ja tack och lov för det iofs, det betyder ju fredag imorgon.


Hästen P har fått sin fjärde behandling idag. Hon var sprättigare än nånsin och hade hon inte stått i seminboxen hade jag nog dammat i golvet redan vid andra nålen. Men jag säger som min forna akupunkturlärare Heimo; "ibland får man lite bensprattel men då brukar jag bara drrriva in den." Tänk er den på grovt bruten finska! Och alla studenterna satt halvnakna på britsar och fick märkliga inre syner, ja det var tider det.

7 nålar drev jag in, om inte de hade effekt då vete fasen alltså.


Ja så var det snön då. Jag tycker det går hiskeligt sakta, det behövs spöregn och minst 10° varmt en hel dag, snälla. Nästa helg skulle vara perfekt att börja bygga hönshus, men då måste det ju vara snöfritt.

Nåt åt det här hållet tänker vi oss.

När jag ändå håller på kan jag ju nämna att jag har bokat en resa igen... Inte kan jag ju vara en orättvis mor, så nu är det jag och dotter E som åker en vecka till Platanias på Kreta i augusti.

Den förra resan var ju lite mer äventyrlig i fråga om boende och resrutt som innebar en övernattning på en Arlanda-soffa, så nu blir det att åka direkt från Luleå till en Semi Inclusive-tillvaro. Jag har försökt hitta nån skillnad mellan All Inclusive och Semi-, men det enda jag kan hitta är att barn under 12 år får glass hela dagarna på All-. Och det är ju inte aktuellt för oss.

På tal om Egypten-resan så snorklade jag ju, och det var absolut den häftigaste snorkling jag nånsin gjort. Engångskameran kan såklart inte helt göra upplevelsen rättvisa men bilderna har kommit nu i alla fall, ett axplock:






Inga kommentarer: