fredag 9 april 2010

Vårkollen, vecka 2.


Jag glömde ju bort att jag skulle knäppa ett nytt kort igår. Men jag gjorde det idag istället. Skillnad?

För övrigt har jag hunnit behandla min patient en gång till, hon hade blivit lite bättre sen sist tyckte ägarinnan, så det är ju bara att hålla tummarna nu att jag lyckas trolla ordentligt med nålarna! Hästen är i alla fall inte det minsta sne på mig för att jag sticker henne. Hon tittar lite misstänksamt på mig när jag håller på, men sen när nålarna sitter på plats får jag gärna komma fram och klia henne under hakan. Och sen får hon en morot av mig när allt är klart.
Jag känner ett enormt motstånd mot det här med artikelsökningar och så, inte blir det bättre av att jag inte hittar några studier där man akupunkturbehandlat hästar med ischiassmärtor... Men jag har skrivit ut några som handlar om ryggsmärtor hos hästar i alla fall, får se om jag lyckas klottra ihop till en liten referenslista.

Ikväll blir det gulasch hos M & U!

3 kommentarer:

Helena sa...

Ingen stor skillnad på ytan, det ser lite smutsigare ut bara. Men jag hoppas och tror att snön ändå är lite uppluckrad, att smältningen liksom pågår inuti. Så att det bara säger poff en solig dag och så är den borta!

karo sa...

Om man tittar på hustaket bakom snödrivan så ser man att drivan faktiskt sjunkit!! Förutom att den blivit skitigare alltså. :-)
Jag tycker det går undan rätt bra, så jag tror din teori är rimlig.

Blomman sa...

Jag vill ha mera snö.Så det blir lite Stamishlelalom-före