torsdag 1 april 2010

Dags för årets vårkoll.

Denna vintern har ju varit helt extrem, hela svenska folket undrar vart växthuseffekten tog vägen???

Det har varit nåt slags rekord i både kyla och snömängd, och härmed vill jag dokumentera 2010 års förmåga att vårsmälta Luleå. Jag tar ett kort på samma vy varje torsdag fram tills snön är borta.

Ska dokumentationen ta slut INNAN eller EFTER Valborgsmässoafton??? (Ja drivorna kan vi ju räkna med fram till mitten av juni ungefär, men det som ligger på ostört på backen...)

Det är den stora frågan.

2 kommentarer:

Birgitta S sa...

Kul. Det gjorde jag i Montreal, där gick det mycket fortare än vad jag trodde det skulle.

karo sa...

Ja oftast går det faktiskt fortare än man hade kunnat tro. Det sägs att det inte finns nån direkt tjäle i backen och om det stämmer så lår ju det här sticka iväg ganska snabbt. Tror jag. :-)