lördag 3 april 2010

Min första fyrbenta patient

I torsdags hade jag min första fyrbenta patient, en 7 år gammal travare med "ischiasbesvär". Hon har fått akupunktur förut och verkligen inte gillat att bli stucken, men nu gick det jättebra! Hon kanske har börjat förstå att nålarna gör nytta? ;-) Yngsta dottern var med och filmade hur hon gick samt dokumenterade var jag satte nålarna, så jag får bra material till utvärdering och PP-presentationen. Borde faktiskt börja med både den och själva rapporten redan nu, men asså det är ju påsk... Jag är antagligen Latmasken personifierad, men brukar jobba som bäst när jag har kniven på strupen så det fixar sig nog.

Tittut.

7 kommentarer:

Agge sa...

Vad du är duktig Katti! Kan ju inte vara hur många som helst som besitter den kunskapen....så nu får du nog många nya patienter ;-)
Glad Påsk, hälsa familjen.

karo sa...

Glad Påsk till er också!!

Ja jag hoppas förstås att det ska rendera i lite extrajobb. ;-))

Helena sa...

Tänkte dela med mig av receptet som Magnus och Peter lagade maten efter, på påskmiddagen med cowboystuk (det var dock inte därför ögonen glödde så på bilden, även om man lätt kan tro det).

http://www.hornfeldt.se/chili

Och jo, den var god! ;-) Men kockarna var odrägliga när det började bli färdigt att servera.

karo sa...

Haha, hade de tullat hårt på matvinet eller? ;-))

Helena sa...

Läs igenom hela receptet... :-)

karo sa...

Jamen herreguuuUUUUd! *asg* Följde de receptet slaviskt? *hjälp*

karo sa...

Jamen herreguuuUUUUd! *asg* Följde de receptet slaviskt? *hjälp*