fredag 10 september 2010

Jag måste bara få säga...

... att det händer allt oftare nu, när jag läser Aftonbladet, att jag himlar så hårt med ögonen att de hotar att vända sig rakt bakåt.
Det handlar om hur de uttrycker sig, hur de behandlar det svenska språket. Idag var det nån TV-profil som "talar ut om sin svåra sjukdomstid". Hon har haft ett förkylningsvirus under sommaren. Ja för fan, vi är flera som haft det sega jävla viruset, ja hela min familj bär på det, ingen upplever att vi har en svår tid.
I onsdags var det Idol-deltagaren Malin Brännlund som enligt första sidan drabbats av nervkollaps och förlorat kontakt med hjärnan. !!!!
Ytterligare några dagar tidigare var det Anders Bagges hund som fick halsen "avskuren".

Är detta verkligen förenligt med god journalistsed? Eller det kanske inte existerar nån sån? Och varför? Varför väljer man att dra till och förstärka plocka ut bara vissa ord till rubrikerna? Är det verkligen så illa att de faktiskt drar in mer pengar om de gör så? I så fall är det illa ställt med folket som gör detta möjligt.


Bagges hund drabbades av nervkollaps och skar av sig halsen på en helikopter. Så tror jag att det var.

Inga kommentarer: