onsdag 8 september 2010

Fullt upp efter vilan

Vi kom hem för en och en halv vecka sen och jag har inte hunnit dekorera med fler Kreta-bilder här ännu... Men jag har haft fullständigt häcken full!

Först lite sol och värme:


Här blickar vi ut över torget i gamla stan, Chania. Vi satt på en restaurang och jag fick veckans enda Souvlaki, Emelie åt kycklingfilé och fick knappt i sig hälften innan hon började få så ont i vad som senare visade vara ett revben.

Vackra piren i Chania.

Vi satt en stund på en bänk på kajen och tog igen oss och beundrade vyerna åt alla håll. Just den här kvällen var det 34° varmt så man hade inte så högt tempo precis. Och så var det ju det där med revbenet.

Här vi huvudgatan i Platanias. Mysigt! Jag längtar tillbaka!

Den här bilden tog vi bara för Niklas skull. Han brukar studera andra länders elstolpar och sånt.

Ja, sen när vi skulle hem var nånting trasigt på planet så vi fick kliva av. Efter nån timmes väntan i gaten fick vi sedan hämta våra väskor. Snacka om frustrerande när man är på väg hem! Men Apollo hade trollat och fixat så det blev jättebra till slut, alla passagerare bussades till ett 5-stjärnigt hotell där vi fick äta helt underbar mat, med efterrätt till och med. Sen fick alla ett hotellrum också, fördelat på två olika hotell. Där huserade vi i drygt tre timmar innan det var dags att åka tillbaka till flygplatsen. Sen åkte vi hem.

Ja, sen har det alltså varit jobb som vanligt. Städa laga mat och tvätta, som vanligt. Tänka och tänka hur vi ska ordna för höns och tuppar i vinter. Sen loggade jag in på LTU och upptäckte att mitt kursbevis nu äntligen var klart och gick att beställa. Så då gjorde jag det och iom det drog jag igång hela apparaten med ansökan om F-skattesedel och hitta på nåt fiffigt namn och dra igång en hemsida och författa marknadsföring. De senaste två kvällarna har jag suttit fast framför datorn och bara jobbat med det där. Tänk om jag inte får några patienter!!

2 kommentarer:

Helena sa...

Och tanten på planet? Vi skulle ju få en utförlig beskrivning av vad hon hade för sig... :)

karo sa...

Ja! Just det!! :D