fredag 20 april 2012

Jo, jag fyllde ju år...

... den 16:e april. Då satt Niklas på jobbet och tänkte att han skulle överraska mig med blommor som skulle levereras till mitt jobb. Vilken tur att jag inte öppnade själva papperet runt blommorna där på plats:


Jo han satt där på sitt jobb och skulle skriva "Grattis och tack för sex underbara år!", eftersom vi även hade bröllopsdag. Men mitt i allt blev han avbruten, han babblade en stund med nån kollega och när han så återvände till formuläret stod det som ovan på bilden och han tänkte "Ja vaffan, det blir ju bra!"

Lillgumman har hunnit bli 19 också. Herregud vad tiden går fort. Minns att jag medvetet tänkte när barnen var små, att jag skulle fånga dagen... och jag vet att jag verkligen har tänkt på det hela tiden, men ändå känns det nu som att tiden har flaxat förbi helt otroligt fort. Jag vet inte hur man trollar för att bevara allt?

Viktklubben går bra! Eller asså... jag lyckas kanske inte hålla mig till precis 1300 kcal/dag, oftast har det varit lite lite över, men med tanke på att jag med mina 70 kg skulle behöva äta ca 2000 kcal/dag så borde det ju faktiskt börja hända nåt snart! Det som hänt hittills är att jag är fullständigt vargutsvulten varje morgonfika på jobbet. Och några hekto har väl försvunnit. Idag skulle jag köra "Lätt Yoga 30 minuter". Fy fan. Jag ville ge upp efter 20 min. men härdade ut trots allt, musklerna skakade och jag klagade högljutt. Niklas gjorde samma Yoga och klagade nästan lika mycket. Det är nåt med den där Yogan... det känns verkligen att den är sjukt bra men som sagt, innan man blivit lite stärkt är man som ett nyfött rådjur.

Jo, förresten. Niklas kom hem och var helt chockad över att jag fyllde 47 och inte 46. Och det är klart, hade han kommit ihåg att det var sju-årig bröllopsdag hade det ju inte blivit riktigt samma sak.

Inga kommentarer: