fredag 13 april 2012

Viktklubb - finally

Har länge suktat efter denna klubb men intalat mig att jag kan fixa allt själv. Igår resignerade jag och gick med, och när jag då fick tillgång till hela baletten insåg jag att jag ju väntat alldeles för länge! Gud vad jag kommer att lära mig om saker och ting jag stoppar i mig.

Efter att ha fört in mina uppgifter har jag fått en rekommendation på 1300 kcal i dagligt intag. Igår höll det inte alls för då fyllde Rebecka 19 år och det blev både pizza och tårta osv osv. Idag funkar det inte heller för det är ju fredag osv osv.

Jag har också tryckt på knappen "Skapa motionsprogram" och fått veta exakt vad jag ska göra och när. Hur jäkla kul som helst, jag är taggad till max!

Till middag idag gjorde vi i alla fall vårt livs första risotto.

Börjar med att steka Portabello till risotton, i bakgrunden syns de parmaskinkainlindade kycklingfiléerna vi skulle ha till det hela.


Steka riso italiano med lök och vitlök i olja och smör.


 Puttra riset länge och väl i vitt vin och buljong, svampen väntar så länge.


Kycklingfiléerna klara, har legat i ugnen med sky av olivilja, balsamico, vitlök, lagerblad och rosmarinkvistar.


Risotton färdigställdes med svampen och en massa riven parmesan, sen åt vi och det var gudomligt!


MEN.... när jag förde in det hela i min dagbok på viktklubb blev det ju katastrof. En HALV portion risotto tillåter de för en middag. Och då har de verkligen inte räknat in vinet vi drack till (det är ju fredag?!). Inte skulle man ha fått äta kyckling till heller.

Jaja. Jag ska tydligen promenera 30 minuter på söndag. Allt kanske löser sig efter det.

Inga kommentarer: