söndag 11 maj 2008

Hjälp, nu pratar de väskor igen

På TV4 Nyhetsmorgon står de just nu och pratar om handväskor. På fullt allvar och med en seriös anda av att det här är viktigt. Väskdesignern själv som står i studion gillar ordet "parametrar" och hennes egen dyraste väska kostade 8-10000 kronor. Vi har fått lära sig att det är viktigt att tycka om sin väska, att den ska vara tidlös och att den ska fungera i vardagen. Ingen skrattar och ingen skäms, det här är djupaste allvar.

Förra gången jag drabbades av detta väskprat var för något år sedan när Ebba von Sydow satt i studion och deklarerade att visserligen var de bästa väskorna väldigt dyra (10000 kronorsklassen) men "det kan det faktiskt få vara värt!"

Jag blir verkligen provocerad. Nästan så jag vill provocera tillbaka och reta alla som faktiskt skulle bry sig genom att börja använda en sån här:

Många skulle må bra av att vända fokus mot lite viktigare saker här i världen!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Och för oss småbarnsföräldrar är det ju extremt viktigt att man matchar sin 10 000-kronorsvagn med en färgkoordinerad 3 000-kronors blöjväska! Finns ju diamantblingade tuttar också, så är man ju helt rätt. Fast Lia vägrar tutte, så den detaljen går jag tyvärr miste om *snyftar*

Anonym sa...

Jaha, du menar tutte som i napp. *såg framför mig bling i BH:n* :-D
Jamen visst blir man trött? Det är såå världsfrånvänt.

Anonym sa...

Jo, jag menade tutte som i napp. Fast bling-bling i BH:n är kanske inte helt fel det heller! ;-)