torsdag 29 maj 2008

Lite mer besked från Dubai

Jo, nu har maken fått lite kontakt med Dubai, äntligen. De håller tydligen på att flytta sitt kontor där nere så det är väl lite upp och ner kan man tänka. Hur som helst, de vill ha kopia på hans pass, 12 fotografier (ska de göra en årsalmanacka??!) och ett "certifikat" som jag förstått är detsamma som ett långtidssvisum. Ärligt talat har jag inte orkat gräva djupare i den specifika frågan för maken är så tankspridd och förvirrad just nu så han döper om allt som har ett namn, och då blir det ibland ganska svårbegripligt. Men, det där certifikatet som han kallar det skulle ta ca 4 veckor att få. Så nu har vi nån slags tidsangivelse i alla fall, och det känns skönt! Vi har ju gått här nån vecka och tänkt att det kan bli "när som helst", typ nästa vecka.

Däremot har vi inte hört ett ljud från barnens skolor; deras respektive studievägledare skulle kolla upp huruvida man kan lösa deras studier på distans. Och nu är det banne mig snart sommarlov...! Men de jobbar väl ett par veckor till efter det, hoppas jag.

Jaha, och nu är det bara två veckor kvar till Rimini-resan. Jag håller koll på väderläget på BBC och det har sett rätt regnigt ut de två senaste veckorna. Det är bra det, att det regnar av sig lite innan vi kommer. (Hehe, sade jag nervöst.)

Så här ser det tydligen ut kring poolen på det hotell där vi ska bo. Jag sörjer lite att det ska vara så besvärligt att snickra ihop sin egen resa med flyg + lägenhet. Saken är den att Sterling slutat flyga till Bologna, så det är Ryan Air som gäller och de flyger inte lördagar. Och i Italien hyr man lägenheter från lördag till lördag, och det verkar vara svårt att få till det på nåt annat sätt. Så den här gången blev det hotell och alltså kommer vi inte att ha nån större anledning att gå i mataffärer och dregla. Fast det är klart, en och annan picknick måste vi ju kunna ha.

4 kommentarer:

Jennie sa...

Det är ju ingen måtta på det, först Rimini och sen Dubai ;)

Derätta sen när du får veta varför de skulle ha just 12 foton *s*

Anonym sa...

Ja det är mycket så in i h-vete nu! *S*
Jag lovar att berätta om fotona när vi fått klarhet i det mysteriet.

Anonym sa...

Men du! Vilket himla trevligt ställe det där ser ut att vara. Undrar om jag skulle följa med??!! Ja, förbanne mig. Det gör jag. Vi ses på avtalad tid vid incheckningen.
Puss och kram / M

Anonym sa...

Jamäh gu så trevligt, du är så välkommen! (tänk, snart är det juni! snart är det dags!!) :-D