fredag 30 maj 2008

Uppdatering Badrum


Jahaja, det här med badrummet har ju stått lite still... på sista tiden. Men det är väl så, när man väl fått till det så att det är funktionellt och går att använda så lägger man sig och gäspar lite?

Idag levererades i alla fall högskåpet från Skånska Byggvaror. Jag hade inbillat mig att det skulle komma färdigmonterat men HAHA, det var äkta IKEA-stuk på den policyn. Jaja, vi är vana vid det här laget. Skåpet är monterat och ställt provisoriskt på plats. Det ska få en sockel nertill (vilket blir en utmaning eftersom golvet lutar även där minsann. Och dessutom åt "fel" håll?)

Nåväl - skåpet är fyllt med diverse PRODUKTER och handdukar och så. Det var inte riktigt gjort för handdukar har vi insett så vi får se hur vi ska lösa det.

Asså Hallå? När jag bodde i mitt förra hus hade jag endast ett spegelskåp i badrummet!! Hur fasiken fick vi plats med alla prylar då? Jag fattar det inte, och jag har inget minne av att jag skulle ha haft mindre prylar då än vad jag har nu? Men å andra sidan hade inte mina döttrar så mycket grejer på den tiden, det är lite värre nu. Men ändå. Vi kanske får lov att ha badlakan och handdukar nån annanstans...? Precis som vi redan ordnat med trosor, kalsonger och sockar.

Bakom skåpet skymtar man den nyianstallerade shunten, installerad av rörmokaren... När ska dessa rörmokefakturor sluta drälla in?

Tjaaaaaaa, vill intresseklubben anteckna? Jag ger mitt tillstånd att kopiera denna text för att användas i vilka sammanhang som helst!

Stycket ovan var ett exempel på min självinsikt.

Var förvarar alla människor handdukar, badlakan, sockar, trosor, kalsonger??!

7 kommentarer:

Helena sa...

Vi har dem naturligtvis i vårt enorma, välordnade dressingroom med rosa heltäckningsmatta och kristallkrona. Som vi har i min fantasi ;-)

Jag såg förresten Jesper Parneviks dressingroom i "Family Living". Det var inrett som en JLindeberg-butik... Fast han hade förståss ett hus på 400 kvm.

Helena sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Hehe, ja det känns nästan som att det så mycket som behövs för att få plats med sex personers prylar. :-D

Helena sa...

Jisses, fel av mig. 1300 kvm var det, jag chansade bara på 400 för att det lät mycket *s*

Här är Parneviks lilla stuga:

http://www.familyliving.se/starlight/omslagsfamiljen/2007/la-dolce-vita-hos-familjen/

Lägg märke till de vitklädda _fläckfria_ barnen! *s*

Jennie sa...

Hur stor plats jag än har det har jag det alltid för litet ;)

Jag vill också ha ett handdukslager i badrumet men det har vi ingen plats till, de ligger trångt stuvade i en garderob i klädkammaren. Jag har i alla fall kommit så långt att vi nu har en tvättkorg i badrummet, ett stort framsteg *s* Förr låg använda kläder och tvättfärdga handdukar rakt ner på golvet..

Anonym sa...

Jaa, nu har jag tittat på Parneviks lilla stuga. (undrar om hon är brädbar den där bruden han bor med?) Jag är stum, mållös, vilken "garderob" va...

Anonym sa...

Jo förresten, jag tror det är lite så man gör, att hur stor plats man än har så ser man på nåt sätt till att det blir för litet? Eller åtminstone nästan omöjligt att minska på. Jag hade inte så mycket prylar i badrummet i förra huset, det är nu i det här badrummet jag samlat på mig och betett mig. *S*