onsdag 9 juli 2008

Himlafenomen


Sent igår kväll kom en regnskur och när den dragit vidare såg himlen ut som ett konstverk. Det är ju vid molnfrihet fortfarande ljust dygnet runt, men såna här kvällar blir det inte bara lite skymning utan också trolskt.



Vädret är för övrigt ingen semesterdröm precis, och prognosen lovar ingen bättring närmaste dagarna. Men kanske får vi mer värme än vi pallar med till hösten... Såg i bloggen Sweet and Sour (se länklista) att det varit 51,4 grader i Dubai häromdagen. Makens arbetsvisum är inte klart än men nu är det nog inte långt borta.

Hur som haver har vi tittat i lugn och ro på vårt badrum nån månad nu, kännt oss nöjda men sett att det fattas nåt. Det är ju rätt rent och avskalat, så vi kom fram till att lite grönt skulle passa bra. Växter. Det ska vi roa oss med idag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Är det lönt med växter nu? *S*

Hur går det med ditt "no poo"? ;-)

Helena sa...

Himlafenomen? Äh, det där är bara skenet från vår kamin när Manus eldade som mest ;-)

Anonym sa...

nini: Nej mitt no poo har också lagts åt sidan, jag tyckte det var så himla svårt att fördela balsam i hårbotten så när jag väl tog till schampo en gång var jag fast i det igen. *S* Men jag vidhåller fortfarande att håret mådde jättebra av no poo!

Helena: Fy fan va coolt, ni måste lova att elda varje kväll! *S*