onsdag 9 juli 2008

Jag är så mätt, så mätt...

I söndags åt vi middag hos makens bror med sambo, och förutom själva varmrätten bjöd de på en himla god efterrätt. Ikväll kopierade vi den, och jag är så fruktansvärt mätt!

Stek bananer i smör. (Jag "kryddade" med farinsocker.)
Ta upp bananerna ur stekpannan och häll i 3 dl grädde (i stekpannan alltså).
Smula i en dubbeldajm. Låt koka upp och vispa runt tills dajmen löst upp sig.
Servera bananerna med glass och Dajmsås. (såsen räcker gott och väl till 4 pers.)

4 kommentarer:

Jikå sa...

Åh fifan så gott. *slurp* :D

Ullet sa...

Oj, det där är så gott så gott! *ler*

Anonym sa...

Ja man måste rent behärska sig... jag var mätt i flera timmar igår, hemskt! *S*

Helena sa...

Det där var en av mina gravidcravings. Eller om jag skyllde på att jag var gravid...;-) Fast utan dajmen då, jag bara stekte bananer i farin och åt med glass, två hela bananer och en halvliter glass var rätt lagom då...*s*