onsdag 30 juli 2008

Vi har varit på TV ikväll


Idag åkte vi till Klubbviken. Men första turen kom vi inte med, det var en lång jädra kö och vi stod lite för långt bak, så vi fick snällt vänta 90 minuter till nästa tur. Och med anledning av det hårda trycket på Stella Marina var Nordnytt där och filmade, så vi fick se oss själva på lokala nyheterna ikväll! På första bilderna är vi på väg att kliva på båten och jag gapskrattar, eftersom just då sa maken: "Javisstja, idag är det onsdag. Lilla pattklappardagen." Jag hade aldrig hört det uttrycket förut så jag blev ju road förstås. Andra gången man ser oss står jag mitt i bild med ryggen mot kameran och maken går omkring lite på sidan om. Hela inslaget kan ses här, jag har en svart-vit-rutig top och jeans.
Hur som helst, det var en härlig dag på stranden! Jag trodde jag hade fått så pass mycket solgrund så jag inte skulle bränna mig (i synnerhet inte som jag smorde in mig med solfaktor 4), men nu sitter jag här med hettande lekamen lik förbannat.

Sen fanns det några bilder på mig när jag går i och kliver upp ur vattnet (jaadå, jag badade. Det gjorde inte min badkruka till man.) men när jag öppnade bilderna i Gimp2 upptäckte jag att det inte fanns några funktioner som hette "Gör smalare", "Lyft byst", "Dra in mage" osv, så jag tar inte med nån helkroppsbild på mig idag.

Däremot lägger jag in ett totalt överexponerat och rågimpat bildbevis på att jag faktiskt simmade. Men bilden är tagen på ungefär 200 meters avstånd och när man inte lärt sig sin nya kamera så... Mig passar det finfint iaf. Det ska inte vara så mycket detaljer. Och jag har ju inte underbett, jag antar att jag gör sådär för att skydda så många kvadratmillimetrar som möjligt från det iskalla vattnet.

4 kommentarer:

Helena sa...

Jag har också badat idag, det var nog många år sen sist! Om än inte så helhjärtat precis, Magnus och Vilma säger att de aldrig någonsin sett en värre badkruka, så för att återupprätta min heder ska jag genast upplysa dem om att Niklas minsann inte ens vågade sig ner i vattnet ;-)

Anonym sa...

Han ställde sig i vattnet och påstod då att han inte kände fötterna. *S*

Anonym sa...

Vilket underbart inlägg! *leeer*

Anonym sa...

Va roligt att du tyckte det! :-)