lördag 20 december 2008

Sitter på Arlanda

Sådär, nu är vi båda hemma i Sverige igen! Känns rätt skönt att vara på bekant mark. Vet inte om jag var extremt irritabel men flygresan från Dubai var ett smärre helvete. För det första: Hon som satt bakom mig använde mitt ryggstöd som klättervägg och boxboll, och hon var ändå gott och väl 25 år. Och som hon pladdrade med sina reskamrater, herregud.
Sen råkade jag och maken ha den sagolika turen att ingen satt på det tredje sätet bredvid oss, vilket gjorde att man såg framför sig att kanske kunna sträcka ut sig lite. Men alltså, tre personer var fram och frågade om platsen var ledig, och vad ska man säga? Två av dem bestämde sig också för att faktiskt använda den till att sitta och sova på, och samtidigt vara i vägen för oss när vi skulle gå på toa och så. Detta gjorde de förstås till förmån för egna familjemedlemmar som ville sträcka ut sig på nån annan sätesrad. Jag är fortfarande bitter.
På det fick jag jordens myrkryp när jag skulle sova, och Madopark Quick Miten var nerpackad i det incheckade bagaget. I tre timmar (minst) satt jag och härjade med benen och kunde inte sova. Jaa, jag är bitter.
Slutligen landade vi på terminal 2 och blev då tvugna att färdas med buss till terminal 5. Alla resenärer klev lugnt och fint ut ur planet och på bussen, men den åkte ingenstans, den bara stod där. I flera minuter stod vi där och undrade vad fan chauffören väntade på, tills vi såg en liten familj kliva ur planet och lugnt svassa fram till bussen. Ingen skam där inte. Men bussen fortsatte stå kvar, jag lovar att den stod i tre minuter till och man fattade ju ingenting. Tills alltså ytterligare en liten familj kröp ut ur flygplanet och masade sig fram till bussen. Hur jävla svårt ska det vara??! Och inte en tillstymmelse till att vilja skynda på lite, de små barnen skulle absolut själva gå nerför trappen och fram till bussen, det är väl nån pedagogisk princip som inte får brytas, vad vet jag, jag vet bara att jag i det läget var fruktansvärt nära att högt ropa "men är ni dumma i huvudet?"

Jaja, nu har vi fått oss en fin hotellfrukost här på SAS Radisson på Arlanda och därtill fått sova en stund, så nu känns allt mycket bättre. Bilder och så kommer sen, när vi installerat oss där hemma.

Rolig tomte som underhåller på Arlanda just nu.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hade blivit tokig om någon hade frågat om platsen var "ledig", vafan har dom liftat ifrån Dubai på vingen? Dom hade fått binda fast mig med tvångströja och skickat mig till Guntanamo med fallskärm innan någon hade fått sätta sig,grrrrr.
Jag FÖRSTÅR din frustation.
Hur djävla svårt ska det vara att väcka och göra iordning ungarna en halvtimma innan man landar?

Phuu,,Aah skönt att få elda upp sig lite :)

Anonym sa...

Haha, gud va skönt att nån förstår preciiis hur jag kände! Niklas är ju som en filbunke, nästan så man fick lust att skälla lite på honom också. *S*

Anonym sa...

Lite hans fel är det, tycker då jag. :)