fredag 25 september 2009

Byrån är här!


Nu börjar det bli lite fason på hallen, men den förb... dörren har inte kommit än! Det sista vi hörde var att den kommer nästa vecka. Jojo, det har vi hört några gånger nu. Fasen, det börjar bli riktigt nattkallt och det är rejäla springor runt gamla dörren som sitter där nu. Nåja, byrån passar perfekt och nu luskar jag på nätet efter en cool bordslampa att ställa på den.

Det får ju gärna vara nåt med färg, och den här gröna nyansen är jag helt såld på. Och det får inte handla om några fantasisummor heller (har hittat många såna i mitt grävande på nätet) så nåt från IKEA känns helt okej.
Återstår alltså dörr (med allt det innebär av runt-omkring-jobb), nyckelskåp, lite lister och en dörrmatta så är hallen klar. Angående dörrmatta så har jag på fullt allvar funderat på om jag skulle virka en rund matta av plastband. Det har jag hört är lite i ropet igen, som så mycket annat trams man gjorde på 60-talet. :-)

3 kommentarer:

Eva sa...

IKEA har ju precis denna lampa, kanske du visste? I olika storlekar och (tror jag) den gröna färgen du gillar.
kram gumman

eva*

karo sa...

Ja det var alltså på IKEA jag hittade den som är på bilden! :-)
Du, jag funderar ofta på hur vi ska kunna komma och hälsa på er, bara så du vet... kram!

Eva sa...

Så roligt! När? Man flyger till stockholm och sedan kan man välja att flyga över Chicago, New York eller Munchen. Det är nog lite olika vad som är billigast. Det kan ju vara kul att kombinera med New York, men Chicago ska också vara fint. Charlotte är fortfarande hyggligt varmt och det blir aldrig någon riktig vinter även om dom tycker det och det kommer någon gnutta snö som försvinner nästa dag.
Vi längtar efter gäster!! Och har ett fint rum som bara väntar och längtar efter agärster :-)
Kram