söndag 20 september 2009

Sista belysningen klar!


Sisådärja, nu slipper vi diska i mörker.
Vi har ett pågående mysterium här, angående belysning. Vi köpte fyra taklampor på IKEA, testade att sätta upp en i köket men insåg att de hamnade för långt ner. Däremot passade de att ha i korridoren, upptäckte vi när vi provade den redan uppackade lampan där också. Sen vet inte jag vad som hände. Lampan packades temporärt ner igen, kanske? Eller så satte Niklas upp de tre lampor som skulle vara i korridoren, och lät den fjärde vänta lite, för den skulle upp utanför lilltoan, i gamla hallen. För en dryg vecka sen skulle han så sätta upp den, och då saknas alltså själva fästanordningen. Vi har letat på alla logiska ställen. Men den är som uppslukad. Jag har ju min bestämda uppfattning: Niklas har, sin vana trogen, städat jätteeffektivt. Bara det att han kan vara totalt ologisk i sitt städande.
Så nu måste vi sitta och tänka ut ett helt ologiskt ställe att leta på. Och under tiden är det jättemörkt utanför lilltoan...

5 kommentarer:

agge sa...

Mycket snajsigt....När kommer Birgitta och gör ett hemmahos reportage?! :-)

Helena sa...

Ibland tror jag att Niklas är den ende i världen som kan mäta sig med mig när det gäller tankspriddhet... Just nu är jag extrem. Gömmer saker på "säkra ställen" för att Lia inte ska komma åt dem. Problemet är att jag aldrig själv kommer ihåg exakt vilket "säkert ställe" jag använt mig av. Finns alldeles för många "säkra ställen" i ett genomsnittligt hem ;-)

emelie sa...

Jätte fint mamma.. men när kommer våran nya ytterdörr? :O den borde ha varit hos oss nu juuu

karo sa...

Agge; Jaa du... ;-)
Helena; Säkra ställen är livsfarliga.
Emelie; Förhoppningsvis kommer dörren innan vintern! ;-)

Sussi sa...

Vad fint det blev och vad duktiga ni är. Här hemma hos oss saknas det fortfarande belysning...Det fungerar ändå med lite halvmörker, eller det är vad jag intalar mig i alla fall.