lördag 19 september 2009

Veckan som gått

Jag har lite bloggtorka, den här veckan har varit rätt intensiv så det kan vara därför.

Måndag: Jobba hela dagen, sedan föräldramöte, sedan skjutsa A till gitarrträning och därtill vänta till det var klart. Hemma igen 21:45.

Tisdag. Jobba hela dagen, sedan sitta i telefonköer i TIMMAR för att någon jävla idiot försökt låna pengar i Niklas namn. Ett lån på 15000:- och en kredit på 11000:- beviljat från två olika långivare. Papperena låg i brevlådan och väntade på påskrift för utbetalning. Men bedragaren hade, trots att krediten inte var helt klar, lyckats beställa nåt från Expert för 9000:-, vilket redan var skickat till vår hemadress. Inte nog med att det är bedrägeri, det är ganska mysko också, hur människan hade tänkt sig att få tag på både pengarna och prylarna?
Allt är stoppat; inga pengar ska betalas ut nånstans, paketet från Expert är stoppat och polisanmälan är gjord. Det fanns nämligen en mailadress kopplat till båda lånen, som går att koppla till en person, som i sin tur hävdar att han också är utsatt för bedrägeri. Fortsättning följer, antar jag.

Onsdag. Jobba hela dagen, men vad gjorde vi sen? Kommer inte ihåg, men vi satt väl i soffan och stirrade i utmattning.

Torsdag och fredag tillbringade jag på konferens i Göteborg. Det var givande dagar, och den största behållningen bestod i cp-skadade Jonas Helgesson som under en halvtimme delade med sig av klokskaper och komik. Han har skrivt en bok: "Grabben i kuvösen bredvid", och jag tänker mig att den bara måste vara läsvärd!!

Under dessa dagar har jag också läst två Aftonbladet i pappersform (flygplatsfenomen) och skrattat gott åt Anna Anka som hävdar att svenska kvinnor förfaller när de gift sig. Och sen läste jag att hon var 38 år, vilket blev jätteroligt eftersom jag trott att hon var närmare 60.

Banne mig, hon har ju lite rätt. Hon är svensk och hon har förfallit.

Jaha, och sen blev det lördag. Och Niklas gör detta:

Det ska bli en "låda" som ska fästas i taket ovanför diskbänken, och några halogenspotar ska få titta ut därifrån. Sista belysningsjobbet hoppas jag.
Ytterdörren som skulle ha kommit senast igår har inte kommit än. Annars är det fortfarande kvar lite listjobb och så.

Ciao!

6 kommentarer:

blomman sa...

Sunda tankar om blowjobbet dock :)

karo sa...

Jag hänger inte med, "blowjobbet"?
:-D

Agge sa...

halloj.....har du varit i gbg och inte hört av dig....Usch och fy..
:-)
Det där med blowjobbet som den otroligt pantade "tant anka" sa var att om hennes man vill att hon suger av honom varje morgon då är det hennes uppgift att som hustru tillfredsställa honom. Annars var riskerna stora att han skulle gå till ngn annan kvinna!!!

Agge sa...

Förresten...fy va hemskt det där med bedrägeriet...Otroligt fräckt!

karo sa...

Ja jag har varit i Göteborg utan att säga till! :-( Av erfarenhet vet jag dock att det inte brukar finnas tid över, den här gången hade vi kanske hunnit träffas mellan 15 och 16 på fredagen, innan jag hoppade på flygbussen för att åka hem igen. Otroligt tajt med tid, det är synd. Nästa gång hoppar jag över konferensmiddagen, om du bjuder på mat. ;-)
Alltså den där Anna Anka... hissen går inte ända upp, om man säger så. *S*

agge sa...

Jag förstår precis...det brukar väl inte bli mycket tid över för annat på intensiva konferenser.
Men det är klart,,,,att nästa gång bjuder vi givetvis på middag :-)