onsdag 7 oktober 2009

Lägesrapport

1. Dörren har kommit! Tänka sig, man hade ju kunnat tro att den tillverkades i bortre Kina, men inte då, den är tillverkad i Piteå. Nåt blev tydligen tillkrånglat. Hur som helst, nu inväntar vi en vettig dag för installation. Det kan ju inte busregna som t.ex idag.

2. Allt har en tendens att hopa sig som vanligt. Är det dags för vinterdäck nu? Ja när ska vi hinna ta tag i det då? Golvlisten vi väntat på i två veckor har också kommit. Båda bilarna behöver tankas och vi har ständigt 6 ungdomar i huset (=tät frekvens på matinköp). Jag tror vi behöver semester.

3. En kollega som kom hem från New York i söndags har idag meddelat att hon ligger hemma med värk i kroppen och hög feber. Man smittar före man insjuknar, och hon var på jobbet måndag och tisdag... (om det nu är nya influensan alltså, men nog låter det lite lurt alltid).

4. Dagens fråga: Vad gör detta te så himla dyrt?

En burk på 250 g kostar över 200 kr. Det är så dyrt att jag känner ett sjukligt begär att behöva köpa. För det måste ju vara nåt alldeles i hästväg. Men jag lovar, jag kommer inte att köpa. (finns lite överallt, bl.a här)

2 kommentarer:

eva* sa...

Nu ska vi se...har ni inte två döttrar var?!? Var kommer de xtra ungdomarna ifrån och säg inte att dom äter som hästar och använder rakhyvel!!! Ohh no, det slog mig nu! Det är pojkvänner! Som sover över?

karo sa...

Ja, pojkvänner som sover över. Hu!
:-D