söndag 18 oktober 2009

Slutsummering

Då ska visst allt vara klart, det känns väldigt mysko. Har vi verkligen varit på ByggMax för sista gången i år?? (fast om man tittar på luckan till vindan så ser man att det är ett par lister kvar, skönt att veta att man inte är helt sysslolös). Hallen är klar, varenda liten list sitter på plats. Vi har också städat infarten från löv och högvis med sågspån, så förhoppningsvis ska man inte släpa in sånt i hallen hädanefter. Angående hallen så velar jag lite med mattorna:

Det här är de tre, dammsugsmässigt riktigt hemska mattorna, vi köpte för en billig peng på Rusta.

Och här en annan variant, med min nyligen självtillverkade trasmatta. Lite mer uppsluppet och färgglatt. Men ser det ens riktigt klokt ut?

Idag har vi också kokat gröt till maskarna. Ett spännande projekt som jag faktiskt testade hösten för två år sen också, men då slutförde vi inte riktigt. Vi har alltså klippt sönder alla nedfallna löv med gräsklipparen. Tanken är att göra om det hela till våren, och se om man kan gå så långt som att inte alls kratta, en endaste gång? Det kräver ju att maskarna orkar ta hand om ungefär 30 stora säckar löv, i sönderklippt form. Jag gillar verkligen inte att kratta så mycket, och det känns ju faktiskt helt barockt att att åka till soptippen med all denna näring. Så, det blir intressant!

8 kommentarer:

Agge sa...

Jag tycker den hemmagjorda mattan var jättefin! En glad färgklick! Vilken tur att det finns lite lister kvar att sätta fast så ni inte blir sittande! :-)
Själva håller vi på med vår trapprenovering. Bort med all fulfuru och målar hela skiten vit. Blir nog jätteljust och fint när det är klart.Kram kram

karo sa...

Är det Simon&Tomas som har skrämt er? :-D Det låter skitsnyggt med vitt iaf!

Agge sa...

*asg*...näe..inte direkt. Har bara tröttnat på att den är träfärgad...Vi kommer också att ta bort hela spaljen så att det blir lite ljusare i hallen. Men jag tycker om Simon&Tomas program. :-)

karo sa...

Jag gillar dem också. Inte för att jag tycker de gör allt särskilt snyggt, men de är underhållande.
:-)

eva* sa...

Vad är det för löv, dvs trädsort? På Atlasvägen hade vi så mycket barr så vi var tvugna att kratta (barr och kottar till förbannelse från 1 tall, visserligen stor men ändå) men annars hade jag nog gjort som er. Bara det sprids ut ordentligt så funkar det säkert.

karo sa...

Ja det är ju rönn mest, men också lite björk och hägg och diverse buskar. Det var ganska fuktigt i gräset när vi klippte så det blev verkligen som en gröt! :-D

Blomman sa...

Kolla in den här strippen.
http://www.wulffmorgenthaler.com/strip.aspx?id=6ca2201a-b352-472f-bd8c-12f0cfbbf804.

Sen finns det ett arkiv.
http://www.wulffmorgenthaler.com/archive.aspx

Blomman sa...

http://www.wulffmorgenthaler.com/strip.aspx?id=10d9e15f-1fed-4a3e-a2c9-a6ac48f64b13
hahaha