onsdag 28 oktober 2009

Oj vad jag är tyst.

Jag verkar ha kommit av mig i skriverierna. Eller så är det för att vi mest bara vilar nuförtiden, och inte jobbar. I lördags tog jag med mig lilla dottern R till bl.a IKEA och där hade de äntligen fått hem karusellen till hörnskåpet. Nu slipper vi krypa in i skåpet och bryta ryggen för att hämta tunga gjutjärnsgrytor, underbart! Nå, förutom IKEA så spanade vi in Tornio och resten av Haparanda och lite av Kalix på vägen hem också. En mysig heldag i grårusket!

Nya gallerian i Tornio. Det var ingen snö när vi var där, jag har lånat bilden från Haparandapojkarnas hemsida. Vi fick lite Dubai-känsla där inne, själva "planlösningen" eller hur man ska säga påminde om en typisk Dubai-mall, det finns till och med en liten liten foodcourt. Jättemysigt!

Imorgon får vi ett annorlunda besök. Jag ska skriva mer om det sen, men jag kan i alla fall säga att det blir en del städa av idag när vi kommer hem.

Förra måndagen blev jag vaccinerad mot nya influensan förresten. Och jag lever! Alla på jobbet utom en tror jag, har emottagit sprutan och ingen har blivit förlamad eller blind eller död.

5 kommentarer:

Vilma sa...

Jag fick den också i måndags, hade jäkligt ont i armen i flera dagar men är inte heller blind, döv eller förlamad. "Steril" är ju också ibland på tapeten som tänkbar biverkning, men det tänker jag inte ta reda på! ;-)

Däremot så har vi haft influensa allihop, svin- eller annan variant kan jag inte svara på. Flickorna fick den först, och för mig bröt det ut precis när jag fått sprutan, det var som om det blev för mycket för kroppen att hålla emot. Men förmodligen hade jag fått den ändå.

Helena sa...

Ja det var ju inte Vilma som skrev kommentaren ovan, utan jag... Hon har haft vår dator på dagarna nu när hon har höstlov har jag upptäckt. Så man är inloggad lite här och där på underliga ställen. Club Pinguine, here I come... ;-)

karo sa...

Det går nån tyngre förkylning som tydligen är förvillande lik en influensa, ett par stycken på jobbet har haft det. Men svinvarianten slår ju olika hårt, så man vet aldrig. En avlägsen kollega till mig är iaf just nu så sjuk att han orkar sitta uppe max 10 minuter i stöten. Isch.

karo sa...

Ja jag hajade till över det celebra besöket men förstod snabbt att det var nån automatisk inloggning som lurades. *S*

Helena sa...

Vi har haft så gruvligt ont i kroppen allihop, så jag tror att det är någon form av influensa vi haft i alla fall. Vilma hade 40,2 med muntermometer, då sa sjukvårdsupplysningen att det förmodligen var influensa - men inte svininfluensa eftersom hon inte hade hosta. Men hostan kom sen, och den var helt fruktansvärd, har själv aldrig haft en hosta som gjort så ont!

Däremot har jag och Magnus bara haft lindrig feber, jag hade som mest 37,9 tror jag.
Jag är fortfarande inte frisk nu på tionde dagen, och det som gör mig mest galen är en fruktansvärd klåda i tandköttet! :-(