onsdag 25 augusti 2010

4 dagar redan...!

Tiden går ruskigt fort, vi har ju bara två (drygt, halva lördag också) dagar kvar!

Kolla, perfekt fokus på sanden! :-)
Väldigt varmt, man gör inte många knop kan jag säga. Vi har i alla fall orkat ta oss till havet två dagar i rad nu men man är som en trasa sen. Igår var det gul flagg, vilket betyder att man har fruktansvärt roligt om man har lite vett i huvudet. Snacka om vågmaskin!! Idag var det dock grön flagg så det var ju lite av en besvikelse, haha. Vattnet är ungefär pissvarmt i alla fall.


Vi har blivit kompisar med en söt liten kattflicka också. Hon verkar bo på hotellområdet, och hon kommer och sitter bredvid oss varje gång vi sitter och äter. Utan att tigga, hon bara sitter där och tvättar sig och låter sig tacksamt klias (nej hon ser inte ut att ha loppor).

Imorgon hade vi tänkt oss en liten tur till Máleme, där de tydligen har en "remarkable" kyrkogård från 1941, där några tusen tyska soldater ligger begravda. Sen har vi inte orkat åka till Chania ännu, så det står också på agendan. Det är helt ljuvligt att kunna gå i affärer utan att bli attackerad av idioter vars enda uppgift är att robba en på så mycket som möjligt. Jag jämför med Egypten nu alltså.

Och en sak säger jag bara, måste jag sitta bredvid samma kvinna på planet hem, som på planet ner i lördags, då går jag och hänger mig.

2 kommentarer:

Helena sa...

Jag ser fram emot en utförlig rapport om vad den kvinnan hade för sig! :)

karo sa...

Det kommer, jag lovar. :D