tisdag 10 augusti 2010

Nej jag har inte brutit fingrarna

... så det är inte därför jag inte har skrivit nåt på skitlänge! Jag verkar ha haft semester bara. Men nu är semestern slut, dags att skärpa sig!

Kyckling-update: De växer. Och en av dem galer. Galar? Golar? Heter det galer?
I alla fall, än så länge är det bara en av dem som gör det, vad vi vet. Gott så, vi låtsas som ingenting och så länge grannarna inte klagar så får han vara där han är.


De har fått prova på att gå ut på gräsmattan också, inga problem så länge ingen hund eller katt får syn på dem (har inte hänt ännu alltså). De är så fogliga och icke rymningsbenägna så, de duktiga små liven.

Solveig, en speciell liten höna. Förmodligen låg i rang, håller sig ofta lite utanför gruppen och hänger inte med riktigt när man sticker in klöver genom gallret. Men härligt framåt ändå, hon var först ut när vi släppte ut dem t.ex. Kul pippi!

Jahapp, så var det knappt två veckor kvar till Kreta-resan. Jag kryper nästan ur skinnet, så mycket längtar jag. Som om jag inte rest tillräckligt i år... hm. *bör jag skämmas?* Men tänk; direktflyg, semi-inclusive (har inte fattat skillnaden mellan det och all-inclusive), sol och värme... Åh så bra det blir. :-)

Inga kommentarer: