onsdag 11 augusti 2010

Aftonbladet idag då

Steven Slater, stewarden som sa upp sig på ett ovanligt passionerat sätt efter 20 år i branschen har fått egna fangrupper på facebook. Jag ska å det snaraste gå med i en sån jag också. Mer än en gång har jag funderat över hur länge kabinpersonal egentligen står ut med sitt jobb och alla dryga, uppblåsta, jävliga och nonchalanta idioter som reser i luften. När man till och med ska stå och få en väska i huvvet kan jag förstå att det måste kännas enormt underbart att göra som Steven.

Helt otroligt vad en sån här grej sprider sig och engagerar, prova t.ex att skriva "Steven Slater" i sökrutan på youtube... Sanslöst. Undrar hur många spektakulära uppsägningar med omedelbar verkan detta kommer att leda till världen över...?
Jag sätter en slant på att han är rätt het på arbetsmarknaden nu i alla fall.

Han bör dock inte söka sig till en larmcentral med tanke på all stress han redan samlat på sig. Det här är ju både djupt upprörande och hysteriskt roligt. Jag hade nog inte passat i det där jobbet jag heller.

Och så det här med bärplockarna... Nä nu tycker jag det får räcka. Har det fungerat som det borde för någon enda av de grupper som kommit hit, nånsin? Börjar helt ärligt bli rätt less på att höra om hela det där eländet.

Då är nya ICA-reklamen desto roligare!



På tal om reklam häpnade jag över att någon rabiat kvinna anmält TV-reklamen för den där norska osten vad-den-nu-heter. Hon blev provocerad och förbannad över att de säger att "smaken sitter i hålen". Alltså, jag brukar vara express-snabb på att associera till snuskigheter men inte ens jag har reagerat på det där. På vilket sätt skulle det anspela på sex? De försöker ju bara vara lite roliga (och jag tycker de lyckas lite) a´la "vi påstår nåt omöjligt, så kommer folk att lägga produkten på minnet". Nä jag tycker den här anmälan säger mer om den rabiata kvinnan än om ostföretaget (som väl måste ha godkänt reklamfilmen), vad är hon för en Ful Tant?!
Undrar om hon stör sig lika mycket på en reklamfilm där det är alldeles uppenbart att de anspelar på sex?

Nej, de uttalar ju aldrig ordet "hål" så den här får nog passera.

2 kommentarer:

Helena sa...

På tal om pryda tanter, jag skrattade nästan ihjäl mig i lördags när Magnus iförd rosa kalsonger utförde en dans på vår altan, och grannfrun förfärat pep "Magnus du får då inte ge mig en sån där laptop" :D

karo sa...

*asg* :D