onsdag 18 augusti 2010

Medicinchock

Tack Gode Gud att vi blev sjuka i slutet av förra veckan, istället för slutet av den här veckan. Åker alltså till Kreta på lördag och både jag och Emelie har varit så pass risiga att bara tanken på att må så i 35° värme eller vad det nu kommer att vara, kändes lätt überläskig. Jag var till vårdcentralen igår och läkaren trodde inte att jag drabbats av lunginflammation eller astma, dock lät mina lungor "musikaliska" så antagligen handlar det om en luftrörskatarr. Sålunda fick jag Betapred, Acetylcystein, Pulmicort och Bricanyl. Jag tog en dos av varje direkt när jag kom hem och jag känner mig redan... frisk! Helt galet. Tänk vad häftigt, man går till doktorn och så blir man frisk bara sådär. Varje gång det händer kan man glädjas ordentligt!
Emelie är på bättringsvägen helt utan sån hjälp tack och lov. Vi ser nu fram emot sol och värme och semi-inclusivevistelse på ett hotell som ser riktigt trevligt ut:

Emelie tar med sin laptop så vi kan göra lite livereportage. Hehe.

Och så vill jag tacka mina föräldrar för den penninggåva som gjort det möjligt för mig att ta mina flickor på varsin mor-dotterresa! Tack!!
(så ingen ska bli lurad att plugga till sjukgymnast i tron att man tjänar fetlöner. ;-))

Slutligen vill jag bjuda på vad som kan bli årets låt. :D
Titta först på denna:


Och nu på denna:


Vem kommer på sånt här? Härligt att det finns så mycket humor i världen... :-)

Inga kommentarer: